69,uncu ayet-i kerimeden anladığımıza ğöre: kur, an-ı kerim lafzıve
ma,nasıyla illahi bir kitaptır. Ondaki ifade kutreti ve ma,na ğenişliliği
onun illahi kaynaktan geldiğinin açık delilidir. onun buğüçü karşısında
aciz kalan müşrikler, kur, anı kerim,e şiirve hazreti muhammed sallallahü
aleyhi ve seleme de şair demekten başka birşey diyemediler. kur ,anı
kerim onların bu iddalarınıda red dediyor. gerçekten kuranı kerimin
bazı ifadeleri seçili vekafilelidir. fakat onda şiir olması için zorlan malar
yoktur. her ifade tabii bir söyleyiş içinde ve ma,na zenğinlindedir. ni
tekin meşhur arap şairlerinden tufeyl. kur,an -ı kerim,i dinledikten sonra:
- bu insan sözü olamaz , şiirde hiç değildir . olsa olsa kainat, ın rabbinin yüce
sözleridir, demiş ve islam , a ğirmiştir .70, inci ayet ? i kerimede haber
verildigi üzre, kur -,an -ı kerim,in asıl hedefi dirileri uyarak onların insança
islamça birhayat yaşamalarını sağlamaktır . bundan dolayı kur, an-ı kerim,i,
mezarlıklarda ölüler için okunur hale getirmek onun geliş es perisine uygun
degildir. elbette kur,an-ı kerim hastaiçin de, ölü için de okunabilir ançak, onla
rdan daha önce, saglıklıve sag olan kimselerin onu hayat düstüru olarakalmalarıiçin
gelişmiştir
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder